Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.
The Role of Myth in Mark Rothko's and Barnett Newman's art
Havelková, Tereza ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Moje bakalářská práce pojednává o tvorbě dvou významných představitelů amerického moderního umění, Marka Rothka a Barnetta Newmana v kontextu jejich historické situace. Poukáži na souvislosti jejich tvorby, prohlášení a vlastních textů se situací druhé světové války a zmíním další umělce, básníky a myslitele, kteří se jim svými názory blížili. Na počátku 40. let se stala mytologie jedním ze základních prvků jejich umění. Pokusím se tuto skutečnost objasnit a vysvětlit, jak se téma mýtu pojilo se soudobou situací, a to na základě teorie Reného Girarda a Erica Voegelina. Svoji práci jsem rozdělila do tří sekcí. První část vychází z Girardovy teorie mýtu a srovnání s jinými přístupy, důležité jsou také souvislosti mezi mýty a ideologiemi 20. století. Další kapitola přibližuje situaci, v níž Rothko s Newmanem tvořili, jejich pozici na americké umělecké scéně a roli jejich židovského původu. Dále jsem se zabývala umělci jednotlivě, abych popsala témata, která pro ně byla charakteristická. Na závěr se podrobněji věnuji vizuální stránce a emocionálnímu působení jejich malby. Mým cílem je nastínit názory a myšlenky, které doprovázely jejich tvorbu a přiblížit se tak poselství, které tato díla zprostředkovávají. Klíčová slova: Mýtus, Mark Rothko, Barnett Newman, druhá světová válka, americké umění, primitivismus,...
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.